ALAMIR FOR TECHNOLOGY
اهلا وسهلا بك تشرفنا بزيارتك

يسعدنا انضمامك لنا

سجل دخولك فى منتديات الامير

Technology Of The Future

الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

شاطر | 

مقالب الزوجات

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Admin
Team Work
Team Work

الوظيفة : مؤسس المنتدى
الجنسية : مصرى

مُساهمةموضوع: مقالب الزوجات   الخميس فبراير 04, 2010 9:12 pm

lol! مقالب الزوجات
ازيكم انهارده جبتلكم
مقالب زوجات فى زوجاتهم
اولا
ازاى تعكنن على زوجتك مهم جدا
هناك 10 طرق

1-الصبح وانت رايح على شغلك وهى نايمة تعمد اسقاط اى شيئ او خبط الباب بصوت عالى علشان تصحيها هى كمان ,,,,*اشمعنى انت ؟ ولو حاولت ترجع تنام تانى قالها مادام صحيتى حضري الفطار بقى

2-اذا كنت بتتفرج على التلفزيون وهى عايزة تغير القناة 00 قالها معلش الحلقة دى مهمة جدا واحد صحبى شافها على القناة الفضائية وقالى ان الحلقة دى هى المسلسل كله ,,,,* ولو كنت بتتفرج على ماتش كورة هيبقى الموضوع اسهل ,,,,* كل ما حد من اللاعبين من اى فريق يمسك الكورة قالها معلش ثوانى بقى انا حاسس ان الكورة دى جون حتى لو كان حارس المرمى ماسك الكورة والماتش واقف لان فى واحد مصاب ( ملاحظة : اغلب النساء ذو ثقافة كروية ضعيفة )

3-اصح يوم الجمعة بهمة ونشاط وجهز الافطار لزوجتك بس متنساش انك تستخدم 15 طبق واكبر كمية من الملاعق والشوك و 5 حلل من اللى عندكم فى المطبخ و 10 كوبيات لاعداد طبق بيض وسندوتش جبنة طبعا يراعى ترك اثار سمنة على الارض مع ترك التلاجة مفتوحة وقشر البيض فى الحوض

4-فى عيد ميلادها زينلها تورتة عيد ميلادها بخمسين شمعة ولو سألتك لية خمسين رغم ان عندها 35 سنة بس ؟ اتحجج بضعف الاضاءة فى البيت وانت بتبص على النجفة اللى عندكم اللى فيها 30 لمبة مع ابتسامة صفراء خفيفة

5-لو عملة ريجيم اجرى على السوبر ماركت ومحلات الحلويات واملى التلاجة شكولاتة وحلويات وجاتوهات ,,,,* يرعى التجول وانت مستمتع بأكل الجاتوة امامها

6-متنساش رأيك فى طبيخها لو عاملة لحمة قالها حلو اوووى الفراخ دى ولو طبخة بامية ,,,,جميلة اوى الملوخية دي ياحياتي حطة عليها اية ؟؟ ولو عملة كيكة قالها انا بحب اشرب شاى مع البسكويت الحلو دة !!

هههههههههههه
7-لو طلبت منك تنشر الهدوم قالها حاضر مع ابتسامة حانية وبعد ما تخلص نشر الهدوم ادخل عليها وقولها انا نازل اجيب الهدوم اللى وقعت منى فى الشارع ولو سألتك هو اية اللى وقع ؟ اذكر لها كل هدومها اللى كانت مغسولة مع فردة شراب من بتوعك علشان متبقاش مقصودة منك !

8-لو الزوجة قررت مسح الارضيات فى البيت حاول انك تروح وتيجى على المناطق المبلولة متحجج بأنك محتاج تتصل ضرورى بواحد صحبك ومرة عطشان ومرة تانية بتجيب الجرنال ومفيش مانع انك تقول انك حاسس ان التليفون هيرن كمان شوية

9-لو كانت مشغولة فى نظافة البيت او مع الاولاد وطلبت منك تغسل كوبتين الشاى بتوع الصبح الموجودين فى الحوض ارجعلها كمان دقيقة من دخولك المطبخ وانت ماسك كوبية من الاتنين وهى مكسورة واسألها فى براءة ارمى دى فين ؟؟

10-وانت قاعد تتفرج على التلفزيون وهى طالع عينها فى تنظيف البيت وبعد ما تخلص وتيجى يدوبكك تقعد تستريح جنبك بصلها وقالها حبيبتى معلش ممكن كوبية مية علشان ضهرى بيوجعنى

ههههههههههههههههههههههههههههه
علشان تبقؤا تحبسونى تانى
هههههههههههههههههههههههه
هطلع عيونكم
يارجالة ياكل المتجوزين والى خاطبين والى بيفكرو يتجوزو احفظو النصايح دى دة اهم من وصية الكنيسة وهى الى هتنفعكم معاهم
هههههههههههههههههههههههههه
ثانيا
ازاى ترفعى ضغط جوزك ؟؟؟ انا اقولك حبيبتى هههههههه
شوفو اللى مقهورة واللى تحب تنتقم واللى تحب ترفع ضغط جوزهاااااا تتبع هههههههههه

وكمان هقولك على 7 طرق تشلى بيهم ههههههههههههه

الخطوات اهى وربنا يقويكم......

*** عند التلفزيون ***

لو فيه مباراة والاخ متحمس اقطعى الحماس ......ازاى؟!

انا اقولك ؟!

لو شفتيه مركز اوى مع التلفزيون مش طايق كلمة من حد اعرفى ان الحماس ماخدة اوى وانة مركز كتيرررر مع التلفزيون قومى انتى بقى واعملى فيها زوجة نضيفة هههههههههه

وروحى هااتى قطعة قماش وبخاخة للتنظيف واوقفى عند التلفزيون وامسحى الشاشة ولا تديلة فرصة يشوف كويس

ولو قالك ابعدى

قوليلة احنا مش فاضين لك انا عايزة انضف

وبعدين روحى هااتى المكنسة واكنسى المكان اللى هو فية وحاولى من لحظة للحظة تكنسى قدام التلفزيون وغطى عليه.. ولا يهمك حد..

ولو قالك ابعدى قبل ما اتعصب
قوليلة انا بنضف افرض جالنا ضيوف

*** عند النوم ***

لو الحلووو نايم و بيشخر.. نكدى علية نومة.... ازاى ؟!

انا اقولك ؟

هاتى اولادك ودخليهم علية فى الاوضة وخليهم يلعبوا فوق راسة ولو اتكلم قوليلة اعملك اية مش ولادك
او تعالى براحة ورجية رجة تخلية يقوم من احلى نومة بس الرجة تخلية يقوم مفزوع وقوووليلة بمنتهى البرود معلش حبيبى مش اقصدى

او لما يكون قاعد فى هدوء بليل كدا قبل ما ينام مفيش مانع انك تشغلى الخلاط تعملى انك نفسك هفتك على عصير فرش

*** اذا المزاج معكر***

اذا شفتى خلقة داق ومش فاضى لا تخافى بالعكس هى دى فرصتك تنتقمى منة يعنى ههههههههه خلى دمك تقيييييييييل وهزرى كتيرررر

بس انتبهى لحركات ايدة لان ممكن يضربك باى حاجة جنبة هههههههه وكمان خليكى مجهزة نفسك علشان اى حركة ندالة منة تهربى فى الوقت المناسب لان المعركة غالب ومغلوب وبعدين تفضلى تضحكى على شكلة وعلى لبسة ولو قالك ابعدى عنى انا متعصب دلوقتى قووليلة مش ساكتة انت هتعمل اية يعنى ؟؟؟
واول ما يقوم اهربى بسرعة برضة الاوضة
وقوووليلة من ورا الباب اهم حاجه انى قومتك من مكانك ورفعت ضغطك ولسة هههههههههه

*** فى المكتب ***

ممكن تساعدية فى ترتيب مكتبة و دبسى اوراقه الهامة بالمشقلب ، مش ها يقدر يتكلم من الخجل

لو شفتية قاعد بيعمل حساباتة كالعادة تبقى ظريفة منك انك تعدى معاة يعنى عدى أى كلام ( بطريقة عشوائية )
علشان يتلخبط

*** فى العربية بقى ***

يعنى لما يتصل بيكى المحروس البية من العربية بالموبايل ..... أعملى نفسك مش سمعة و ان الخط مشوش و افضلى قولى الووووو ايوووووا ميييين .....كأنك مش سامعة اصلا و بعدين اعملى نفسك بتقطعى ( يعنى اسمعى كلمة و عشرة لا ) ...حلوة مش كدة ها يزهق و يقفل الخط

*** انتوا وبرة البيت ***

ممكن فى مكان عام او عزومة كبيرة تروحى اقدام كل الناس بصوت عالى تسالية اسئلة محرجة و عبيطة يعنى اسئلة ما يكنش لها اجوبة بس اسئليها بكل جدية

*** انتوا وماشين فى الشارع ***

لما تكونوااا بتتمشو فى الشارع سلمى على أى حد تعرفية او حتى مش تعرفية سلمى عليهم كلهم هههههههههه

فى و صفات كتيرة لتقل الدم بس حواء عندها مليون و مليون و مليون و مليون مليون وصفة خاصة بكل وحدة

وفى النهاية اقلكواااا انا مش مسؤلة على اللى تنفذ الخطة غلط نفذوها صح وربنا معاكوااا هههههههههههههههههههه

ربنا يستر علينا كلناااااا

Do your best, let God do the rest
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

راقب أفكارك لأنها ستصبح أفعالاً

راقب أفعالك لأنها ستصبح عادات

راقب عاداتك لأنها ستصبح طباعاً

راقب طباعك لأنها ستحدد مصيرك
http://alamir.7abibomri.com
smh.2010
عضو نشيط
عضو نشيط

مُساهمةموضوع: رد: مقالب الزوجات   الأحد فبراير 28, 2010 12:59 pm

عجائب وطرائف صينيه

أطول رجل في العالم الصيني باو كيشون (56 سنة ) Very Happy

أطول رجل في العالم الصيني باو كيشون (56 سنة ) والذي يبلغ طوله مترين و36سم يعود وعروسه كسيا شوجوان (29 سنة) و(1.68 م)
إلى أحد الفنادق بعد مشاركتهما في حفل زفاف أقيم في منطقة منغوليا الداخلية في شمال الصين
yousry
مشرف عام منتدى الستالايت
مشرف عام منتدى الستالايت

مُساهمةموضوع: رد: مقالب الزوجات   الجمعة مارس 12, 2010 6:47 pm

كل الرجالة كده

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

للتحميل على عدة اجزاء